Does Using Korean Brand Ambassadors Affect Purchase Intention?

Authors

  • Patin Choiriyah Universitas Islam Negeri Salatiga, Indonesia
  • Rosana Eri Puspita Universitas Islam Negeri Salatiga, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.54045/jeksyah.v4i01.1437

Keywords:

Brand Awareness, Marketing Strategy, Halal Label, Price, Religiusitas

Abstract

This study aims to determine how strong the influence of brand awareness, marketing strategy, halal label, and price on purchase intention of Scarlett whitening x exo body lotion products in salatiga Muslim communities with religiosity as a moderating variable. This study used quantitative methods by taking primary data and distributing questionnaires to 100 respondents using purposive sampling techniques. Based on the tests: 1) Brand awareness has no positive and insignificant effect on purchase intention. 2) marketing strategy has a positive and significant effect on purchase intention. 3) Halal labels have a positive and significant effect on purchase intention. 4) price has a positive and insignificant effect on purchase intention. 5) religiosity moderates the relationship between the influence of brand awareness and purchase intention. 6) religiosity moderates the relationship between the influence of marketing strategy and purchase intention. 7) religiosity moderates the relationship between the influence of halal labeling on purchase intention. 8) religiosity moderates the relationship between the effect of price and purchase intention.

References

Abdul Gofur. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan. Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis (JRMB) Fakultas Ekonomi UNIAT, 4(1), 37–44.

Andriyanti, E., & Farida, S. N. (2022). Pengaruh Viral Marketing Shopee Affiliate, Kualitas Produk, Dan Harga Terhadap Minat Beli Konsumen Shopee Indonesia (Studi Pada Generasi Z Pengguna Tiktok Di Sidoarjo). Jurnal Ilmiah Ekonomi dan Bisnis Universitas Multi Data Palembang, 11(2), 228–241.

Anisa, N. R., & Samarinda, U. M. (2021). Pengaruh Label Halal dan Inovasi Produk Terhdap minat beli ulang (Survei Online pada Pengikut Instagram @Safiindonesia). Jurnal Indonesia Sosial Sains, 2(12), 2138–2146. https://doi.org/10.36418/jiss.v2i12.453

Fadillah, A. N., Saenan, D., & Muchtasib, A. B. (2020). Analisis Pengaruh Promosi Digital Terhadap Perilaku Konsumtif Mahasiswa Perbankan Syariah Dalam Berbelanja Online Dengan Religiusitas Sebagai Variabel Moderasi. Account, 7(1), 1233–1243. https://doi.org/10.32722/acc.v7i1.2834

Halim, N. R., & Iskandar, D. A. (2019). Pengaruh Kualitas Produk, Harga dan Strategi Promosi Terhadap Minat Beli. Jurnal Ilmu dan Riset 4(3), 415–424. http://jurnalmahasiswa.stiesia.ac.id/index.php/jirm/article/view/2605

Himawan, & Tanjungsari, H. K. (2018). Pengaruh Kesadaran Kesehatan Dan Produk Makanan Terhadap Minat Beli Restoran Vegetarian Dengan Variabel Moderasi Religiusitas Di Indonesia. Jurnal Manajemen Bisnis dan Kewirausahaan, 2(6). https://journal.untar.ac.id/index.php/jmbk/article/view/4909

Imamuddin, M., Syahrul, S., & Dantes, R. (2020). Pengaruh Label Halal Dimoderasi Religiusitas Terhadap Keputusan Pembelian Produk Kemasan Oleh Mahasiswa PTKIN Se-Sumatera Barat. KABILAH : Journal of Social Community, 5(1), 14–25. https://doi.org/10.35127/kbl.v5i1.3884

Karinda, M. V. A., Mananeke, L., Roring, F., Manajemen, J., Sam, U., & Manado, R. (2018). Pengaruh Strategi Pemasaran Dan Inovasi Produk Terhadap Kinerja Pemasaran Produk Indihome Pt.Telkom Area Tomohon. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi, 6(3), 1568–1577.

Matondang, Z., Nasution, H. F., & Saefullah, A. (2023). Pengaruh Pengetahuan Produk, Label Halal, Dan Harga Produk Terhadap Keputusan Pembelian Kosmetik Dengan Religiusitas Sebagai Variabel Moderating. Jurnal Ilmu Ekonomi dan Bisnis Islam, 5(1), 1–21.

Misnanto, R., & Istiyanto, B. (2021). Pengaruh Harga, Kualitas Produk, Dan Celebrity Endorser Terhadap Minat Beli Produk Scarlett Whitening (Studi Kasus Pada Perempuan Di Surakarta). Jurnal Ekobis Dewantara, 4(2), 78–88.

Rachmawati, S. D., & Andjarwati, A. L. (2020). Pengaruh Kesadaran Merek dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian (Studi pada Pengguna JNE Express di Surabaya Selatan). e-Journal Ekonomi Bisnis dan Akuntansi, 7(1), 25. https://doi.org/10.19184/ejeba.v7i1.14849

Rahayu, S. (2021). Pengaruh Strategi Pemasaran dan Promosi terhadap Minat Beli Pelanggan pada PT Kresna Reksa Finance Pamulang Tangerang Selatan. Jurnal Disrupsi Bisnis : Jurnal Ilmiah Prodi Manajemen, Fakultas Ekonomi, Universitas Pamulang, 4(1), 13. https://doi.org/10.32493/drb.v4i1.8909

Saputra, F., & Budiarti, I. (2020). Pandemi Virus Corona Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Produk Emas PT.UBS Di Kota Surabaya. Jurnal Ekonomi Manajemen, 5, 67–82. file:///C:/Users/Win10/Downloads/4609-13092-2-PB.pdf

Saputri, A. W., & Ratno, F. A. (2023). Urgensi Employee Competence, Democratic Leadership, Religiusitas, dan Person Job Fit dalam Produktivitas. Jurnal Penelitian dan Kajian Ilmiah Fakultas Ekonomi Universitas Surakarta, 21(2), 138–149.

Downloads

Published

2024-06-29

How to Cite

Choiriyah, P., & Puspita, R. E. . (2024). Does Using Korean Brand Ambassadors Affect Purchase Intention?. JEKSYAH: Islamic Economics Journal, 4(01), 1–11. https://doi.org/10.54045/jeksyah.v4i01.1437